Webversion
 
 
 
 
 
     Nyhedsbrev: 3. etape af Kalundborgmotorvejen
Kære alle
 
Sommerferien er lige rundt om hjørnet, og selvom det betyder en pause fra projektet for mange af os, kan der stadig ske ting og sager de kommende måneder.

I slutningen af maj offentliggjorde vi det første store udbud for deletape 1 mellem Knabstrup og Tornved. Det betyder, at vi nu venter på tilbud fra interesserede entreprenører, der gerne vil stå for at udbygge den første strækning på ca. 8 km. Der er frist for at afgive tilbud i slutningen af august, og så forventer vi, at den vindende entreprenør kan begynde arbejdet i løbet af efteråret.

På strækningen mellem Tømmerup og Svebølle er der ekspropriationsforretninger i august og september, men vi forventer først, at anlægsarbejdet begynder i starten af det nye år. Der er dog stor fremgang ved krydset i Tømmerup. Det kan I læse mere om nedenfor.
 
På projektteamets vegne vil jeg gerne ønske jer alle en god sommer.
 
Venlig hilsen
Christian Tolderlund
Projektchef
 

Asfaltarbejde i Tømmerup-kryds

Der er godt gang i byggeriet ved Tømmerup, og det er nu tydeligt at se, hvordan det nye lyskryds kommer til at se ud. Entreprenøren er ved at bygge vejen op og er netop blevet færdig med bærelaget, der skal sikre, at vejen kan holde til den mængde trafik, som vil køre der i fremtiden. I denne uge er entreprenøren ved at lægge det sidste lag asfalt på vejen.
 
 
Arbejdet ved Tømmerup vil fortsætte det meste af sommeren, men der vil være nogle uger uden aktivitet, når entreprenørens folk holder sommerferie.
 
Vi håber på, at vi kan flytte trafikken fra den midlertidige vej over i det nye kryds efter sommerferien. Det vil vi informere om, når vi nærmer os. Krydset vil dog ikke stå helt færdigt til den tid, da det sidste ”ben” i krydset ikke kan tages i brug, før det bliver koblet til den nye motorvej.
 

Brobyggeri ved Dønneland

Som nogen af jer måske har bemærket, har der været godt gang i gravemaskinerne på en mark nord for Kalundborgvej/Skovvejen ved Dønneland. Det er vores entreprenør M.J. Eriksson, der er begyndt på arbejdet med at anlægge en bro, der på sigt skal føre landevejen over den kommende motorvej.

M.J. Eriksson har etableret byggeplads og er i øjeblikket i gang med støbning af et fundament til en støttemur, der skal hjælpe med at holde jord væk fra den kommende motorvej.
 

Spærring af Aldersrovej i Kalundborg

M.J. Eriksson begynder nu byggeriet af en bro, der skal føre Aldersrovej over den kommende motorvej. Mens dette arbejde foregår, vil Aldersrovej være spærret for gennemkørende trafik til og fra Holbækvej. Trafikanter i området kan benytte omkørsel via Skovbakkerne.
 
Aldersrovej vil være spærret frem til september 2026.
 

Informationsmøde efter sommerferien

Vi er i gang med at planlægge et informationsmøde på den anden side af sommerferien. Fokus på mødet vil primært være rettet mod deletape 2 og 3 på strækningen fra Tornved til Svebølle. På mødet vil vi give en status på tidsplan for forretninger og komme omkring emner som trafik og støj. I vil få mere information om tid og sted, når vi nærmer os.
 

I efteråret fælder vi træer

Museum Vestsjælland står for de arkæologiske undersøgelser på strækningen. For at de kan komme til at finkæmme jorden, er vi nødt til at fælde en række træer i nogle af skovområderne langs den kommende motorvej i løbet af efteråret. Der vil både blive fældet nogle træer langs deletape 1 mellem Knabstrup og Tornved og på deletape 4 mellem Svebølle og Tømmerup.
 
Træfældningen vil ske i perioden fra september til oktober af hensyn til fugle og flagermus i området.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vejdirektoratet er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi modtager om dig.
Læs mere om vores privatlivspolitik på vejdirektoratet.dk.

Afmeld